درمانهای طبیعی

اسراری که نمیخواهند شما بدانید

درمانهای طبیعی

اسراری که نمیخواهند شما بدانید

درمانهای طبیعی

درمانهای طبیعی٬ برگرفته از آثار استاد چورودو٬ پرده از اسراری که با زحمت زیاد از ایرانیان مخفی میشوند برمیدارد. چیزخور کردن مردم ایران به پایان میرسد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چه کنیم که دیگر مریض نشویم (ادامهٔ مطلب)

سه شنبه, ۲ ژوئن ۲۰۱۵، ۰۵:۵۷ ب.ظ

۳۲. تا جایی که میتوانید فقط از ویتامینهای موجود در طبیعت استفاده کنید. خیلی از فرمولهای ویتامین که برای تولید قرصها٬ آمپولها٬ و کپسولها به کار میروند از ارزانترین مواد شیمیایی و غیر طبیعی بوده و حتّی تناسب آنان هم در طبیعت یافت نمیشود. قرصها و کپسولهای ویتامین فقط در مواقغی که مواد غذایی طبیعی در دسترس نباشند قابل قبول خواهند بود. برای مثال٬ در زمستان که آفتاب کافی به بدن نمیرسد قرص ویتامین 'د' مقبول میباشد. قرص دیگر که من به شما پیشنهاد میکنم 'اُمِگا ۳' (Omega 3) است. به خاطر داشته باشید که خیلی از املاح و ویتامینها هنوز توسّط علم کشف نشده اند. ادّعای دانشمندان که همه چیز را دربارهٔ سلامت و مواد غذایی میدانند غلط است.


۳۳. ویتامین ایِ (E) کاملاٌ طبیعی مصرف کنید. اصلاٌ به داستانها و گزارشات پزشکی در مورد ویتامین ای توجّه نکنید. خیلی از آزمایشات و تحقیقاتی که در مورد ویتامین ای به عمل آمده اند روی ویتامین طبیعی انجام نگرفته اند. در خیلی از تحقیقات محلولهای شیمیایی به کار رفته و این مواد به هیچ وجه مانند ویتامین ای در بدن عمل نمیکنند. پس از ویتامینی که با مواد مصنوعی و شیمیایی ساخته شده باشد پرهیز کنید. ویتامین ای به گردش خون کمک میکند٬ مقدار اکسیژن را در خون افزایش میدهد٬ جلوی قاچ-خوردگیِ پوست را میگیرد٬ از بیماریهای قلبی جلوگیری میکند٬ و خیلی بهتر از داروهای دیگر (مثل هِرپین) برای رقیق کردن خون عمل میکند. ویتامین ای برای تمرکز و حافظه خیلی عالی است و عملکرد جنسی را بالا میبرد. مردانی که از سوء عملکرد جنسی رنج میبرند٬ فقط با مصرف ویتامین ای وضعیتشان بهبودی میابد. 


 ۳۴. مقدار زیادی میوه جات و سبزیجات تازه٬ خام٬ و اُرگانیک مصرف کنید. منظور من از اُرگانیک میوه ای است که با استفاده از مهندسی ژنیک تغییر نیافته٬ مواد ضد آفت٬ هورمونهای رشد٬ کودهای شیمیایی٬ آنتیبیوتیک٬ و مواد شیمیایی دیگر در به عمل آوردن آن به کار نرفته باشند. مارکهای زیادی به نام "اُرگانیک " در بازار موجود هستند که هیچ فرقی با نمونه های معمولی ندارند. این با شما است که مطمئن شوید چه جنسی را خریداری میکنید. در ضمن٬ بهتر است میوه و سبزی خام مصرف شوند و پخته نشوند. پختن میوه و سبزی خواص آنان را از بین میبرد. 


۳۵. از مصرف شیرین کننده ها و شکرهای مصنوعی صرف نظر کنید. شیرین کننده های مصنوعی (مثل اِسپِلَندا) مواد سمی هستند و اصلاٌ نباید مصرف شوند. به جای شکرهای مصنوعی از عسل طبیعی٬ آب نیشکر خام٬ و نمونه های طبیعی دیگر استفاده کنید. 


۳۶. مصرف اَسپُرتِیم (aspartame) و مونوسدیم گلودِمِیت (monosodium glutamate) را از برنامه غذایی خود حذف کنید. اَسپُرتِیم باعث سردرد٬ از دست رفتن حافظه٬ تحرّک بیش از اندازه در کودکان٬ و غیره میشود. اَسپُرتِیم٬ مونوسودیوم گلودِمِیت٬ و مواد مشابه به مغز و سیستم عصبی صدمه میزنند و منجر به افسردگی٬ آلزایمر٬ اسکلروز متعدد (MS)٬ و غیره میشوند. مونوسودیوم گلودِمِیت٬ همچنین٬ باعث سردرد٬ آسم٬ بیماری صرع٬ مشکلات قلبی٬ افسردگی٬ عدم توجّه٬ و تحرّک اضافه میشود. 


۳۷. از مصرف 'شربت ذرّت با فوروکتُسِ بالا' پرهیز کنید. شربت ذرّت با فوروکتُسِ بالا                                  (high fructose corn syrup) از دیگر شیرین کننده های مصنوعی است که در خیلی از غذاهای بسته بندی شده در کشورهای غربی به کار میرود. این مادّه خیلی ارزان است ولی باعث چاقی میشود. شیرین کننده های مصنوعی دیگر دَکستروز (dextrose)٬ فوروکتُس (fructose)٬ شربت ذرّت جامد٬ شیره ذرّت با فوروکتُسِ بالا٬               مالتودکسترین (maltodextrin)٬ و غیره میباشند. 


۳۸. از مصرف قند و شکر سفیدِ در کارخانه به عمل-آمده خودداری کنید. قند و شکر سفید از مواد خطرناک شیمیایی به عمل میآیند٬ حرارت میبینند٬ و در حین این مراحل خواص خود را از دست میدهند. اثرات جانبیِ قند وشکر سفید به حدّی زیادند که میشود این مواد را در دسته داروهای شیمیایی قرار داد. مواد شیمیایی که در رشد نیشکر به کار میروند باعث سرطان در لاکپشتهای دریایی شده اند. حتّی پس از به عمل آمدن قند و شکر سفید هم این مواد شیمیایی در محصولی که به فروشگاه میرسد باقی میمانند. 


۳۹. هیچ محصولی به نام "بدون شکر" را خریداری نکنید. اگر روی جعبه نوشته "بدون شکر٬" به احتمال قوی شیرین کننده های مصنوعی در محصول به کار رفته اند. 


۴۰. از مصرف آرد سفیدی که در کارخانه به عمل آمده پرهیز کنید. آرد سفید کارخانه ای مشابه قند و شکر سفید است. این آرد از غلّاتی به عمل میآید که در حین رشد با مواد شیمیایی آلوده شده٬ املاح و مواد غذایی خود را از دست داده اند٬ و با مواد شیمیایی سفید شده اند. اگر آرد سفید با آب مخلوط شود تبدیل به خمیرهای صنعتی میشود. از آرد سفید برای ساخت خمیربازی استفاده میکنند. آرد سفید به سختیِ سنگ هم درمیآید. این اتّفاق در روده و معده انسان هم میافتد. این مادّه به حدّی سمّی است که بدن توانایی هضم آن را ندارد. آرد سفید خالی از مواد غذایی و ویتامین است٬ انرژی ندارد٬ اَنسُلین را بالا میبرد٬ و باعث یبوست میشود. به جای آرد سفید به عمل آمده در کارخانه جات غلّات طبیعی را خریداری کنید و خودتان آسیابشان کنید.  


۴۱. اگر روی جعبه نوشته "کربوهیدراتِ کم٬" خریداری نکنید. اکثر این محصولات پر از شیرین-کننده های مصنوعی و مواد شیمیایی هستند. 


۴۲. هیچ محصولی که "بدون چربی" یا "بی چربی" روی آن نوشته شده باشد را خریداری نکنید.

  

۴۳. از مصرف شکلاتهای بسته بندی٬ شکلاتهای پروتئین دار٬ و نوشیدنیهای پروتئین دار خودداری کنید. این محصولات پر از مواد شیمیایی ارزان-قیمت و شکرهای مصنوعی هستند.  


۴۴. به وانهای عمومی٬ اتاقهای بخار٬ و استخرهای عمومی نروید. برخی از مردم فکر میکنند این مکانها از سالمترین مکانها هستند. بر عکس این گفته حقیقت دارد. تحرّک در چنین مکانهایی سیستم ایمنی را خفیف٬ پوست را خشک٬ و بدن را پر از کلر میکند. برای شنا بهتر است به دریا بروید. اگر ترجیح میدهید از استخر و یا وان داغ خود استفاده کنید٬ سیستم تصفیه کننده ای به کار بگذارید که از کلر و مواد شیمیایی دیگر استفاده نکند. 


۴۵. از خوشبو کننده های هوا استفاده نکنید. هیچ مادّه شیمیایی را در هوا اِسپِرِی نکنید. اگر واجب است که مادّه ای را در هوا پخش کنید٬ مطمئن شوید این مادّه قابل خوردن باشد. اگر قابل خوردن نبود٬ استشمام نکنید.

 

۴۶. از مصرف آجیل تفت داده شده٬ بوداده٬ نمک زده٬ و برشته شده صرف نظر کنید. ترجیحاٌ آجیل را در پوست خریداری کنید؛ داخل پوست خواص خود را بهتر حفظ میکند. 


۴۷. مطمئن شوید گوشت کاملاٌ پخته شود. از گوشتهای مِدیُم (medium)٬ رِر (rare)٬                                مِدیُم-رِر (medium-rare) ٬ و مِدیُم وِل (medium-well) پرهیز کنید. 

 

۴۸. آفتاب-درمانی کنید. نور خورشید در تمام عمر لازم است. اگر مدّت زمان کافی در آفتاب نگذرانید٬ مریض خواهید شد. افسردگی٬ کمبود انرژی٬ بد-خوابی٬ اضافه وزن٬ هضمِ سختِ غذا در بدن٬ آرتوروز٬ یبوست٬ نفسِ بد-بو٬ بویِ بدن٬ سرطان٬ فشار خون بالا٬ عدم توجّه٬ سردرد٬ اضطراب٬ سوء عملکرد جنسی در مردان٬ افزایش میل جنسی در زنان٬ قند خون٬ چربی خون و کلسترول بالا از جمله مشکلاتی هستند که کمبود انرژیِ خورشیدی در بدن ایجاد میکند. از طرفی دیگر٬ نور خورشید یک نوع درمان طبیعی است که بیماریها را درمان میکند. تا دو ساعت پس از طلوع آفتاب و تا دو ساعت قبل از غروب آفتاب میشود پوست را در معرض آفتاب قرار داد. این کار هر روز واجب است. آیا آفتاب پوست انسان را پیر و فرسوده میکند؟ خیر. یکی از کارهایی که آفتاب میکند بیرون کشیدنِ سم از بدن است. به علاوه٬ انرژی خورشیدی بازسازیِ سلولها را آزاد میسازد. این عمل انسان را جوانتر کرده و پوست را بدون چین و چروک میکند. ولی سمّی که آفتاب بیرون میکشد به سطح پوست میرسد. به همین دلیل است که برخی از افراد پس از حمام آفتاب پوست خشک و چین-افتاده پیدا میکنند. ولی نگران نباشید؛ این طبیعی و موقّت است. پس از تمیز شدن سیستم٬ این مشکل برطرف میشود.


۴۹. از دستگاههای خُشک-کُنِ الکتریکی فاصله بگیرید. این دستگاهها باعث خستگی٬ ضعف سیستم ایمنی٬ افسردگی٬ و اضطراب میشوند. اثرات این دستگاهها پس از خشک شدن هم روی لباسها باقی میمانند. بهتر است لباسهایتان را برای خشک شدن در هوای آزاد آویزان کنید.  


۵۰. گیاهان زنده طبیعی به خانه خود اضافه کنید. گیاهان طبیعی زنده به هوا اکسیژن اضافه میکنند و انرژی خانه را متعادل میسازند. 


۵۱. با صدای بلند زنگ ساعت از خواب بیدار نشوید. صدای بلند زنگ ساعت سیستم عصبی را شُکّه میکند و بدن را در حالت استرس قرار میدهد. مهّم است که با آرامی از خواب بیدار شوید. از زنگهایی استفاده کنید که با صدای کم شروع بشوند و کم-کم بالا بروند. 


۵۲. دیر وقت غذا نخورید. بهتر است که از ساعت ۷ شب به بعد چیزی نخورید. 


۵۳. پانزده دقیقه استراحت در بعد از ظهر لازم است. اکثر مردم با شتاب از خواب بلند میشوند٬ با عجله سر کار میروند٬ در طول روز دچار نگرانی و اضطراب هستند٬ به سرعت به خانه برمیگردند٬ غذایی میل میکنند٬ و پای تلویزیون مینشینند. پانزده دقیقه خواب در بعد از ظهر به بدن اجازه بازیابی میدهد.


۵۴. استراحت کافی بکنید. بدون استراحت کافی٬ سلولهای بدن فرصت قوّت گرفتن و بازیابی را نخواهند داشت. به علاوه٬ سلولهای خسته نمیتوانند سم را از خود اخراج کنند. استراحت کافی شامل چند بُعد میشود. اوّلاٌ٬ هشت ساعت خواب در روز برای بدن لازم است. بیشتر و یا کمتر از ۸ ساعت خواب در انسانها ایجاد مشکلات میکند. برخی از مردم کمبود خواب خود را وسط روز جبران میکنند. این کار به بدن اجازه نمیدهد سلولها را به طور کامل بازیابی و تقویّت کند. دوّماٌ٬ زمانی که به خواب میروید خیلی مهم است. زمانی که خورشید نمیدرخشد بهترین زمان خواب است. ترجیحاٌ٬ پس از غروب آفتاب به خواب رفتن و قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شدن زمان ایدآل میباشد. از آنجایی که برنامه اکثر آدمها اجازه استراحت در این زمان را نمیدهد٬ از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح زمان مناسبی برای همه میباشد. دوره های چرخش زمین به دور خورشید و چرخش ماه به دور زمین باعث میشوند که این زمان بهترین زمان رفع خستگی برای بدن باشد. به همین دلیل است که مردمی که شب-کاری میکنند خسته تر٬ افسرده تر٬ چاقتر٬ و دچار مشکلات دیگر هستند. خیلی از افرادی که عادت داشتند شب تا دیروقت بیدار بمانند یا صبحها تا ساعت ٬۸ ٬۹ یا ۱۰ بخوابند٬ وقتی بین ساعت ۱۰ شب و ۶ صبح خواب میگیرند تغییرات جالبی را در خود مشاهده میکنند. حتّی از شب اوّل٬ برخی از افراد انرژی بیشتری پیدا میکنند٬ بیشتر میخندند٬ اشتهای بهتری پیدا میکنند٬ پرخوری را کنار میگذارند٬ انرژی بیشتری در طول روز دارند٬ و خوشحالتر میشوند. برخی دیگر به حدّی خسته و کوفته هستند که سه تا چهار روز - شاید یک هفته - طول میکشد تا تغییرات را احساس کنند. این به این دلیل است که بدن بالاخره فرصت قوّت گرفتن و بازیابی را به دست آورده است. حتّی برخی از بیماریها هم بهبودی میابند. این به این دلیل است که بدن بین ساعتهای ۱۰ شب تا ۲ صبح هورمونهای درمانی از خود ترشّح میکند. در این زمان واجب است که عمیقاٌ به خواب رفته باشیم. نحوه خوابیدن هم خیلی مهم است. مثلاٌ٬ غلت زدن حین خواب اصلاٌ خوب نیست. بهتر است در طول خواب اصلاٌ حرکت نکنید. خرناس کشیدن هم باعث برهم زدن عمق استراحت و از خواب بیدار شدن میشود. شخصی که خرناس میکشد در مجموع ۳۰۰ دفعه از خواب بیدار میشود. مسئلهٔ بعدی وسایل و موادّی هستند که در حین خواب با بدن در تماس بوده یا به طریقی وارد بدن میشوند. انسان    یک-سوّم عمر خود را در خواب به سر میبرد٬ ولی با این حال کمتر کسی وقت و هزینه کافی برای آماده سازیِ فضای مناسب خواب کنار میگذارد. تشک٬ بالش٬ ملافه٬ و پتو همه بایستی از مواد طبیعی و صد-در-صد کتانِ خالص باشند. مواد مصنوعی از خود بوهای سمّی تولید میکنند؛ شما نمیخواهید ۸ ساعت تمام این بوها را استشمام کنید. در ضمن٬ مواد مصنوعی انرژیِ منفی هم از خود بیرون میدهند که کمی تأثیر بر خواب شما میگذارد. به علاوه٬ بهتر است ملافه ها با صابونهای طبیعی شسته شوند. از مصرف پودرها و مایعات لباسشویی که از مواد شیمیایی ساخته شده اند پرهیز کنید. نوع تشک و هوای داخل اطاق خواب٬ نیز٬ ارزش توجّه دارند. 


۵۵. رابطه جنسی بکنید. رابطه جنسی برای سلامتی خوب است. 


۵۶. تن به عمل جرّاحیِ مغزی ندهید. اعمال جرّاحی که دکتران مغز و اعصاب بر مغز انجام میدهند هیچ کمکی به مشکلات روانی نمیکنند. تنها کاری که عمل جرّاحی روی مغز میکند تبدیل کردن آدم به یک حیوان قابل کنترل است که مثل یک عروسک خیمه شب-بازی بشود او را بازی داد. جرّاحی مغزی٬ در واقع٬ عقل آدم را کم میکند.  


۵۷. آقایان آب کمر خود را با دست یا اشیاء دیگر تخلیه نکنند. سیاست غرب اصرار بر این دارد که مردان آب کمر خود را مرتباٌ تخلیه کنند. تئوریهای مختلفی توسّط دانشمندان و متخصصان در رشته های مختلف ارائه داده شده اند که همه به مردان پیشنهاد میکنند آب کمر خود را به هر شکلی که شده تخلیه کنند. اغلب این دانشمندان و محقّقان برای گروههای سیاسی کار میکنند و هیچ علاقه ای به سلامت و نتدرستیِ شما ندارند. آب کمر منبع انرژی شما است و این انرژی فقط باید برای فعّالیتهای مذهبی٬ روحانی٬ ورزشی٬ هنری٬ و علمی استفاده شود. به خاطر داشته باشید که دشمن وقتی حمله میکند که کاملاٌ ضعیف و تاتوان شده باشید. پس قدرت خود را حفظ کنید.


۵۸. مصرف داروهای شیمیایی را کنار بگذارید. اکثر داروهای شیمیایی (چه داروهای تجویزی٬ چه داروهای آزاد) چندان تأثیری بر بیماریها ندارند. اصلاٌ هیچ دارویی نمیتواند مشکل شما را بر طرف کند؛ فقط بدن شما است که میتواند خود را معالجه کند. تنها کاری که میتوانید بکنید این است که به بدنتان کمک کنید که بهتر بتواند بهبودی پیدا کند. این کار با انجام نصیحتهای من در این بلاگ امکان-پذیر است. به علاوه٬ تمام داروهای شیمیایی مواد سمّی هستند. البتّه٬ اگر هم-اکنون در حال مصرف دارویی هستید٬ بهتر است قبل از دست کشیدن از مصرف آن با پژشکی که از داروهای شیمیایی و جرّاحی استفاده نمیکند مشورت کنید.

نظرات  (۳)

سالم آقای قوتی٬

 یه سؤال در مورد کاهش وزن از شما داشتم:
 دکترم به من پیشنهاد کرده یک لیوان آب بلافاصله بعد از از خواب بیدار شدن بخورم. فکر میکنید این کار مؤثّر باشه؟


 از پاسخ شما سپاسگزارم.

پاسخ:
       دکتر شما توصیهٔ خوبی به شما کرده. یک لیوان آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب سوخت و سوز بدن را به راه میاندازد و به کاهش وزن کمک میکند. فقط مطمئن شوید که آب مورد نظر تصفیه شده باشد.
۰۳ ژوئن ۱۵ ، ۱۷:۵۷ آقای بهمن زاده
سلام٬

نظر شما دربارهٔ روغنهای مانده در دستگاههای سرخ-کن چیه؟

اگه جوابی باشه٬ ممنون میشم.
پاسخ:
       روغن پس از گرم شدن برای سرخ کردن فاسد میشود. خیلی از رستورانها٬ مثل خیلی از تولید کننده های مواد غذایی٬ روغن را مدّتها در دستگاههای سرخ-کن نگه میدارند. مشکل این کار این است که روغن فاسد-شده موجب سرطان میشود.
۰۳ ژوئن ۱۵ ، ۱۷:۵۸ خانم برزگر
سلام آقای قوّتی٬

میخواستم اگه اشکالی نداشته باشه٬ نظر شما رو دربارهٔ روغن پالم بپرسم. آیا روغن پالم سالمه؟

ممنون.
پاسخ:
       روغن پالم اصلاٌ مادّهٔ سالمی نیست. روغن پالم به اسم 'روغن پام' هم شناخته شده. با اینکه معنی این واژه روغن نخل میباشد٬ روغن پالم پر از مواد غیر طبیعی و سمّی است. از روغن پام پرهیز کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی