درمانهای طبیعی

اسراری که نمیخواهند شما بدانید

درمانهای طبیعی

اسراری که نمیخواهند شما بدانید

درمانهای طبیعی

درمانهای طبیعی٬ برگرفته از آثار استاد چورودو٬ پرده از اسراری که با زحمت زیاد از ایرانیان مخفی میشوند برمیدارد. چیزخور کردن مردم ایران به پایان میرسد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

سه شنبه, ۲ ژوئن ۲۰۱۵، ۰۵:۴۸ ب.ظ

     برای درمان سرماخوردگی٬ اوّل علّت مشکل را باید فهمید. سرماخوردگی و آنفولانزا موقعی به وجود میآیند که سیستم ایمنی بدن ضعیف شده باشد. سیستم ایمنی که ضعیف باشد٬ بدن علائمی از قبیل گلوی گرفته٬ عطسه و سرفه٬ چرک سینه٬ حالت تهوّع٬ آبریزش بینی٬ شکم شُل٬ خستگی و کوفتگی٬ لرزش و غیره را از خود نشان میدهد. این علائم مبنی بر این هستند که ضعفی در بدن وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. البتّه٬ این نقص داروهای شیمیایی نمیباشند. علّت اینکه سرما خورده اید این نبوده که داروهای شیمیایی در بدن نبوده اند. و مسلّماٌ برای حلّ این مشکل نیازی به داروهای شیمیایی و آمپول نمیباشد. درمانهای طبیعیِ بسیاری برای سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند؛ یکی از این درمانها ویتامین 'ث' میباشد. اگر سرما خوردید و یا به مرض اَنفُلواِنزا مبتلا شدید٬ به احتمال خیلی قوی مشکلتان کمبود ویتامین ث در بدن بوده است. و برای رفع بیماری و جلوگیری از برگشت واجب است که مقدار ویتامین ث در بدن را بالا ببرید. ویتامین ث باید به مقدار زیادی مصرف شود و٬ ترجیحاٌ٬ از طریق طبیعی. منظورم از طریق طبیعی میوه ها و سبزیجات طبیعی هستند. پرتقال٬ آناناس٬ لیمو ترش٬ کیوی٬ و نارنگی از جمله منابع طبیعیِ ویتامین ث هستند. خیلی از ویتامینهایی که در بازار به صورت بسته بندی به فروش میرسند حاوی مواد شیمیایی و خالی از ویتامینها و املاح هستند. نکته مهمّی در رابطه با ویتامین ث این است که بدن نمیتواند این ویتامین را در خود نگه دارد. برای نگه داشتن مقدار کافی ویتامین ث٬ باید هر ۸ ساعت مقدار کافی به بدن برسد. هر چه قدر ویتامین ث دیروز مصرف کردید برای دیروز بود؛ روز از نو٬ روزی از نو. 

 

     ولی برای قوی کردن سیستم ایمنی به حدّی که آنفولانزا دیگر در آن زنده نماند فقط مصرف زیاد ویتامین ث کافی نیست. برای درمان و جلوگیری کامل آنفولانزا باید از مصرف برخی از مواد غذایی و برخی از عوامل محیطی پرهیز کنید. اوّلین ماده غذایی بستنی و مواد غذایی حاوی آدامسهای خوراکی و ژلاتین میباشند. آدامسهای خوراکی و ژلاتین موادی هستند که برای جمع شدن بستنی٬ بستنی زمستانی٬ خاماس٬ ماستهای رنگی و میوه ای٬ پنیرهای خامه ای٬ شیرینیهای خامه ای٬ و غیره به کار میروند. این مواد گلو را تحریک میکنند. دوّم آب سرد است. کُلّاٌ نوشیدنیهای سرد برای بیمار سرماخورده خوب نیستند٬ به غیر از نوشیدنیهایی که طبع گرم دارند - مثل شیر. بعدی سرخ کردنی است. از چیپس٬ پفک٬ و هله هوله هم پرهیز کنید. مصرف پیاز٬ لیمو شیرین٬ چای داغ٬ سوپ داغ٬ آش (بدون پیاز داغ و کشک) هم کمک بسیاری به بهبودی و پیشگیری از آنفولانزا میکند. یک عامل محیطی که باید از آن پرهیز شود سرما است. سرما بزرگترین عامل پشیدایش اَنفُلواِنزا است. وقتی که بدن در مقابل سرما به خوبی محافظت نشده باشد٬ خیلی از سلولها و زخایر بدن برای مبارزه با سرما هدر میروند. این اتّفاق بدن را ضعیف و مستعد سرماخوردگی و آنفولانزا میکند. به خاطر داشته باشید که آدم سرماخورده ممکن است مشکل کم-آبی هم داشته باشد. نوشیدن مایعات فراوان (البتّه نوشیدنیهای سالم) ضروری است. برای رفع یبوست ۱۰ لیوان آب تصفیه شده در روز بنوشید. آلو خشکه و آب آلو خشکه هنوز یکی از بهترین درمانهای طبیعی برای رفع سفتی شکم میباشند. به علاوه٬ّ ۵ عدد سیب در روز میل کنید و سرکه سیب خام بنوشید. همانطور که گفتم همه این کارها باید با هم انجام شوند تا به آنفولانزا مبتلا نشوید. البتّه٬ مشکلات روحی و روانی نقش اساسی در سرماخوردگی و آنفولانزا بازی میکنند. اگر از افسردگی یا اضطراب دائمی رنج میبرید٬ حتماٌ به این مشکل رسیدگی کنید. این مشکلات سیستم ایمنی را ضعیف کرده و منجر به علائم بالا میشوند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی